پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6827
-
الف
+

چرا جمشید هاشم‌پور نقش مراد بیگ را بازی نکرد؟

امرالله احمدجو از دلایل بازی نکردن جمشید هاشم‌پور در سریال «روزی روزگاری» گفت.

امرالله احمدجو از دلایل بازی نکردن جمشید هاشم‌پور در سریال «روزی روزگاری» گفت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری فارس، امرالله احمدجو کارگردان سریال « «روزی روزگاری » درخصوص انتخاب بازیگران این سریال گفت: من همان ابتدا کاملا می‌دانستم که چه می‌خواهم بسازم. بازیگران هم کاملا در ذهنم ترسیم کرده بودم. البته چندتای آنها تغییر کرد. یکی از آنها مرادبیگ بود که من آن را برای جمشید هاشم‌پور نوشته بودم که دعوتشان هم کردیم ولی مشاورینشان نظر آقای هاشم پور را تغییر دادند. تا اینکه آقای خوش رزم پیشنهاد زنده یاد خسرو شکیبایی را دادند که آن زمان هم هامون را بازی کرده بود. یکی از شخصیت های دیگر خاله بود که فکر می کنم خانم علو را خداوند سر راه ما گذاشت. ابتدا ما یک خانم دیگر صحبت کرده بودم که در حال حاضر فوت کرده‌اند و ترجیح می‌دهم اسمشان را نیاورم. ایشان خیلی بی‌اخلاقی کردند و کاسبکارانه جلو آمدند. درحالی که خانم علو را من قبلا نمی شناختم و دیگران می‌گفتند که اگر سر کارت بیاید شانس آورده‌ای. چون به خاطر شرایطش و بیماری قلبی پا از تهران بیرون نمی‌گذارد. با ایشان تماس گرفتم و پرسیدم که چه چیزی شما را وادار می‌کند که زمان طولانی از تهران بیرون بیایید و کاری را قبول کنید؟ گفتند فیلمنامه آقا... گفتم خیالم راحت شد. بعد هم گفتند که چقدر به خودت مطمئنی. گفتم چون شما اهل شعر و ادبیات هستید بعید می‌دانم که از فیلمنامه خوشتان نیاید. خوشبختانه پذیرفتند و الان هم خاله من هستند.

وی در ادامه افزود: من از هیچ بازیگری تست نگرفتم و همه بر اساس سابقه سر کار آمدند. مثلا نقش بازرگان را برای استاد مشایخی نوشته بودم که متعهد به کار دیگری بودند و نشد که بیایند، بعد برای این نقش با بهزاد فراهانی صحبت کردم ولی در نهایت نقش به مرحوم منوچهر حامدی رسید.

امرالله احمدجو در ادامه گفت: خان خله و انتخاب زنده یاد انوشیروان ارجمند هم خیلی جالب بود. من از ایشان یک مصاحبه خوانده بودم و عکسش را دیده بودم. بر مبنای همان تصویر هم نقشش را نوشته بودم. آن زمان خیلی دنبالش گشتم حتی اسمش را هم نمی دانستم که اخر تهیه کننده سریال امام علی علیه السلام او را شناخت و به من معرفی کرد. نقش هم خیلی کوتاه بود ولی بادو سکانس بازی کنار نقش‌های اصلی نشست. خداوند رحمتش کند که بازیگر بسیار توانمندی بود و نقش را پرورش داد. خدابیامرز مسروری که نقش صفربیگ را بازی می‌کرد، جوان بود. وقتی گریمش را پاک می‌کردند واقعا دهان همه باز می ماند که پیرمردی که ما از صبح می دیدیم این قدر جوان بود؟

وی در ادامه افزود: محمود پاک نیت و محمد فیلی هم انتخابشان جالب بود. زمانی که من فیلم سینمایی شاخه های بید را می ساختم برای دو شخصیتم خیلی جستجو داشتم و پیدا نمی کردم. یکی از دوستان این دو عزیز را که آن زمان در تئاتر شیراز فعالیت داشتند معرفی کرد و آمدند سر فیلم شاخه های بید و بعد از آن هم با هم همکاری کردیم.

کارگردان روزی روزگاری در پایان عنوان کرد: خاطره ناگفته‌ای هم بگویم اینکه محمود و محمد کاملا ان زمان ناشناخته بودند و زمانی که محمد حاج کریمخان و آقای خوش رزم که شنیدند قرار است چه کسانی بازی کنند مخالفت کردند و گفتند که از میان گزینه های ما انتخاب کن. من شرط گذاشتم که اگر خوب بودند بروند و اگر عالی بودند بمانند. خوشبختانه یک هفته هم نکشید و اقای خوش رزم با علیرضا افخمی که آن زمان منشی صحنه و دستیار بود، تماس گرفتند و گفتند که این دو بازیگر عالی هستند.

«روزی روزگاری» داستان راهزنی معروف به نام مرادبیگ (خسرو شکیبایی) را روایت می‌کند که در نزاع با گروه راهزن دیگری مجروح می‌شود و توسط یک خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا می‌کند. او در زندگی با این روستاییان دچار تحولات عمیقی شده و رفته رفته به فردی درستکار تبدیل می‌شود.

در این سریال خاطره‌انگیز بازیگران پیشکسوت مطرحی چون زنده‌یاد خسرو شکیبایی، محمود پاک‌نیت، ژاله علو، مرحوم جمشید لایق، محمد فیلی، زنده‌یاد حسین پناهی، شهره سلطانی، محمود جعفری، گوهر خیراندیش، پرویز پورحسینی، زنده‌یاد جمشید اسماعیل‌خانی و مرحوم منوچهر حامدی به نقش‌آفرینی پرداختند.

سریال «روزی روزگاری»، هر روز ساعت ۱۷:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۰۹:۰۰ صبح روز بعد بازپخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جایگزین سریال روزی روزگاری مشخص شد

«روزی روزگاری» چگونه ساخته شد؟

در انتظار یک سریال خاطره‌انگیز باشید

صفحه اختصاصی سریال «روزی روزگاری»

خاطره محمود جعفری از «روزی روزگاری»

احمدجو: بیشتر بازیگران از قبل انتخاب شدند

امرالله احمدجو و انتخاب بازیگران «روزی روزگاری»

حقایقی درباره سریال «روزی روزگاری» که نمی‌دانستید

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر